چگونه تاجر های ماهر از اشتباه درس میگیرند

چگونه تاجر های ماهر از اشتباه درس میگیرند

توسط الویس پیکاردو، CFA

در حالی که معامله گران مبتدی احتمالا اشتباهات تجاری را مرتکب می شوند، حتی معامله گران با تجربه هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ اقتصادی نگران هستند. اما آنچه که یک معامله گر خوب را از یک میانجی متمایز می کند توانایی یادگیری از اشتباهات و بهبود است. در اینجا برخی از اشتباهات معمول تجارت و بهترین راه برای جلوگیری از تکرار آنها وجود دارد.

تجارت اشتباه ۱: اهرم بیش از حد

معامله گران معمولا اهرم های بیش از حد را در نظر می گیرند، زیرا آنها سرمایه خود را محدود برای تجارت با. اهرم به دلیل توانایی آن برای افزایش بازده مثبت وسوسه انگیز است. اما در سمت تلنگر، این نیز می تواند بازده منفی را افزایش دهد. در حالی که جمع آوری سرمایه اضافی آسان نیست، اجتناب از وسوسه مصرف بیش از حد اهرم با توجه به اینکه وجوه قرض گرفته شده باید بازپرداخت شود. فقط به این دلیل که یک اهرم ۴: ۱ برای معاملات سهام و ۵۰: ۱ برای تجارت فارکس در دسترس است به این معنا نیست که شما باید از آن استفاده کنید.

با این وجود، اگر شما از درجه بالایی از اهرم استفاده می کنید، به شما توصیه می شود که برنامه ی بازی را برای کاهش ضرر و زیان خود بسازید. در غیر این صورت شما ممکن است خود را به حفره ای تبدیل کنید که از آن بسیار دشوار خواهد ماند.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما دارای ۲۵۰۰۰ دلار در حاشیه و بر اساس اهرم ۴: ۱، موقعیت معاملاتی ۱۰۰،۰۰۰ دلار است. حتی قبل از قرار دادن این سفارش، شما باید قبل از توقف ضرر را به عنوان یک خط سخت در شن و ماسه قرار دهید. اگر شما اجازه دهید که تلفات خود را از دست بدهد، فقط ۱۰ درصد از دست دادن در این موقعیت تجاری، ۴۰ درصد از حاشیه شما را از بین می برد، و محدودیت توانایی شما در تجارت را تا زمانی که شما آن را به حداقل ۲۵،۰۰۰ دلار که توسط تنظیم کننده های مالی ایالات متحده برای تجارت روزانه تعیین شده است، کاهش دهید. بهتر است یک ضعف ضرب و شتم (از ۱ درصد بگویم) به طوری که حداقل سرمایه اولیه خود را حفظ کنید اگر تجارت نتواند کار کند.

تجارت اشتباه ۲: با توجه به موقعیت های بسیار متمرکز

با توجه به موقعیت های بسیار متمرکز می تواند برای یک معامله گر با تجربه و ماهر کار کند، اما برای اکثر مردم، این رفتار رفتار خطرناک تجاری است که باید پیش از آن که منجر به یک فاجعه تجاری شود، برطرف شود. بعضی از بزرگترین ضررهای تجاری رخ داده است، زیرا یک معامله گر به این دلیل از استراتژی تجاری خود متقاعد شده است (ما از ضمیر مردانه در اینجا استفاده می کنیم زیرا عاملان بزرگترین زیان های تجاری در تاریخ تقریبا به طور انحصاری مرد هستند) حتی زمانی که آن را کار نمی کرد، باقی می ماند و به یک موقعیت تجاری اضافه می کرد. شرط های خود را، به جای جمع آوری همه چیز در یک سهام یا دارایی، گسترش دهد. محاسبه حداکثر ضررهایی که ممکن است رخ دهد، اگر یک تجارت متمرکز به جنوب برسد و این را با زیانی که ممکن است از یک استراتژی متنوع ایجاد شود (مثلا تجارت طولانی مدت یا جفت) مقایسه شود. اکثر معامله گرها انتخاب یک استراتژی متنوع را بسیار بهتر می کنند.

تجارت اشتباه ۳: معاملات بیش از حد اغلب

بازرگانی بیش از حد یکی دیگر از الگوی رفتار مخاطره آمیز است که قبل از درس گرفتن از مدرسه سخت در نظر گرفته می شود. یک دلیل معمول برای overtrading این است که معامله گر احساس می کند مجبور است چند معاملات را پس از تماشای در صفحه نمایش برای چند ساعت. ممکن است تجارت هایی که بدون تکالیف کافی وارد شده اند و یا توجیه قانع کننده ای داشته باشند باید به سرعت به منظور کاهش ضررهای مالی به سرقت بروند. قبل از ورود به آن، بهتر است قبل از ورود به بازار کار انجام دهید. یک گزارش دقیق از معاملات خود را به طوری که شما می توانید تاثیر منفی overtrading در ارزش خالص خود را ارزیابی کنید.

همانطور که وارن بافت در The Tao از وارن بافت می گوید: “شما لازم نیست که در همه چیز بچرخید. شما می توانید به زمین خود صبر کنید.” با توجه به زمان خود برای تجارت مناسب، شما می توانید تعداد زیادی از تک و دو برابر و حتی گاه به گاه خانه اجرا می شود.

تجارت اشتباه ۴: به طرح بازی چسبیده است

راه های بی پایان برای انحراف از طرح بازی، معمولا با انجام اصلاحات کوچک و تنظیمات. این می تواند با تغییر یا از بین بردن یک توقف توقف زمانی که یک تجارت در معرض خطر آن است، به طور متوسط ​​به پایین به اضافه شدن به موقعیت های طولانی از دست دادن و یا به طور متوسط ​​تا اضافه کردن به موقعیت کوتاه از دست دادن و یا ماندن بیش از حد در تجارت سودآور است. خطر در اینجا این است که رها کردن طرح بازی ممکن است منجر به زیان های در حال افزایش شود یا می تواند سود خود را به از دست دادن تبدیل کند. به خاطر داشته باشید که نظم و انضباط یکی

از ویژگی های کلیدی معامله گران موفق است. کار در دستیابی به نظم تجاری در یک روش آگاهانه با دنبال کردن استراتژی که توسط شما توسعه یافته و پیوستن به نقاط ورود و خروج تعیین شده خود را برای معاملات.
اشتباه تجارت ۵: پاداش ریسک پذیری

پیش از ورود به بازار ریسک پاداش برای تجارت را ارزیابی کنید، زیرا بهتر است برای جلوگیری از تجارت با پاداش ریسک پذیری. یک مثال کلاسیک از چنین تجارت، گزینه نوشتن است، جایی که حداکثر پاداش برای نویسنده گزینه، حق بیمه دریافت شده است، اما حداکثر خطر، از لحاظ نظری نامحدود است. معاملات با یک ریسک نسبت به ریسک پذیری تنها با توجه به اینکه اگر شما قبلا تجربه تجاری لازم را داشته باشید، یک استراتژی مناسب برای کاهش خطر وجود داشته باشید، در معرض کمبود سرمایه نیستید. اگر شما تمام این صفات را نداشتید، به دنبال معاملات با یک پروفیل برنده مزایای بیشتر باشید.

تجارت اشتباه ۶: تلاش برای گرفتن حتی

“حتی نمی فهمیدم” ممکن است یک برچسب خوب برای یک بولباخ هالیوود باشد، اما برای یک معامله گر، مشاوره وحشتناکی است. معامله گران بی تجربه آن را بسیار دشوار می سازند تا خود را با زیان های تجاری و وسوسه های بیشتر سازگار سازند اغلب از آن است که با تلاش برای خسارت وارده به “حتی” دست یابیم. این وضعیت مملو از خطرات است، زیرا تاجر می تواند به دلیل وضعیت احساسی خود تصمیم گیری های شتابزده و بی اطلاع را انجام دهد. یک اقدام بهتر برای توقف معاملات در روز و شروع دوباره به روز بعد است.

تجارت اشتباه ۷: نادان یا بی اطلاع

از آنجا که بازارهای مالی بهترین و درخشان ترین را جذب می کنند، معامله گران همیشه باید با بهترین ذهن ها در کسب و کار رقابت کنند؛ بسیاری از آنها از داشتن جیب های بسیار عمیق و منابع نامحدود با توجه به سیستم عامل های تجاری، نرم افزار تحلیلی و توانایی تحقیق پس چگونه می توان یک معامله کوچک با سرمایه محدود و منابع کمی حتی شانس؟ از طریق دانش و اطلاعات اگر شما علاقه مند هستید، با کمی تلاش، می توانید یک پایگاه اطلاعاتی تجاری را از طرز مطالعه دقیق دوره ها و مواد آنلاین (بدون اینکه به جریان های اطلاعاتی مربوط می شود)، شما هنوز در معرض معامله گران نهادی در مراکز مالی بزرگ باشید. . به گفته پل تودور جونز، معامله گر افسانه ای، “راز موفقیت در یک چشم انداز تجاری، تشویق و افتخار برای اطلاعات و دانش است.” بنابراین قبل از آغاز تجارت، مشق شب و تحقیق خود را انجام دهید، زیرا می توانید اطمینان حاصل کنید.

نکته آخر

اشتباهات تجاری اجتناب ناپذیر است. معامله گران موفق از اشتباهات خود درس میگیرند به طوری که می توانند از بروز مجددا آن در آینده جلوگیری کنند.

شرکت میداف تجارت جنوب ارایه دهنده به روز ترین مقالات گمرکی و مقالات بازرگانی و مقالات اقتصادی می باشد.امید است این مقالات به روز مورد پسند شما دوستان قرار گیرد.همچنین این شرکت اعلام کننده نرخ رسمی ارز گمرک و نرخ ارز گمرک از طریق سایت رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد.

انتشار با ذکر ادرس سایت و منبع بلا مانع است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *