سه ابزار فنی برای بهبود تجارت شما

سه ابزار فنی برای بهبود تجارت شما

سه ابزار فنی برای بهبود تجارت شما

توسط کریس سیبوری
تجزیه و تحلیل فنی مطالعه قیمت سهام و الگوهای قیمت گذاری است که می تواند به سرمایه گذاران کمک کند که آیا سهام بیش از حد (گران) و یا فروش بیش از حد (ارزان) است. با استفاده از شاخص های فنی مختلف با هم، همبستگی نامیده می شود، معامله گران می توانند “تصویر بزرگ” در مورد سهام را به تمرکز واضح تر نشان دهند. در اینجا ما به حجم، شاخص آرون و اعداد فیبر نبوی، سه ابزار تجزیه و تحلیل فنی نگاه می کنیم که می تواند برای کمک به تسهیل معاملات سودآور تر مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت، سرمایه گذاران می توانند از آنها در رابطه با یکدیگر استفاده کنند تا روندهای تازه ای را ببینند و از جمعیت بگریزند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.
•یافتن حجم
حجم به عنوان تعدادی از سهام که در یک دوره زمانی از جمله یک ساعت، یک روز، یک هفته یا یک ماه تعریف می شود . این نشان می دهد که قدرت حرکت قیمت بالا یا پایین است. به طور کلی حجم کم زمانی اتفاق می افتد که قیمت ها به سمت چپ حرکت می کنند یا در محدوده تجاری یا در طول بازار قرار می گیرند. برعکس، حجم بالا نشانه شروع یک روند جدید (دو یا چند امتیاز بالا یا پایین) در سهام است. حجم بالا نیز در تپه های بازار اتفاق می افتد زمانی که اعتقاد محکمی وجود دارد که قیمت ها در حال افزایش است و می تواند برای تایید یک روند صعودی یا نزولی استفاده شود. اگر سهام در حال حرکت به سمت بالا باشد، باید حجم بالاتری در حرکت به سمت بالا و حجم کمتر در سمت پایین داشته باشد. برعکس، حجم سنگین در حرکت به سمت پایین و کاهش حجم در حرکت به سمت بالا اشاره به رکود است. با استفاده از حجم در ارتباط با حرکات موجود در سهام شما می توانید مناطق مناسب را برای رسیدن به یک تجارت مشخص کنید.

•شاخص آرون
شاخص Aroon می تواند به مشخصی از قدرت روند و شانس هایی که ادامه می دهد کمک کند. به طور کلی، سرمایه گذاران به دنبال حرکتی بالاتر یا کمتر از صفر (بدون روند و یا منطقه خنثی) برای تعیین اینکه آیا روند جدید در حال ظهور است. صلیب بالای صفر نشانگر روند صعودی (“Aroon up”) است، در حالیکه صلیب زیر صفر نشانگر یک روند نزولی است (“Aroon down”). یک نشانه در نزدیکی خط صفر به بالا یا پایین نشان می دهد که سهام تا زمانی که یک جهت تایید می شود، همچنان به تقویت خود ادامه دهد. شاخص Aroon می تواند به کشف یک روند در حال ظهور کمک کند و شما را قادر می سازد سود خود را از دست بدهد یا خود را از دست بدهد.

•شاخص فیبوناچی
اعداد یا مطالعات فیبوناچی مجموعه ای از اعداد است که در آن شماره زیر مجموع دو عدد قبلی است مانند ۱٫۱، ۲، ۳، ۵، ۸، ۱۳، ۲۱، ۳۴، ۵۵، ۸۹، ۱۴۴ و ۲۳۳٫ شما می توانید از این اعداد در تجارت در رابطه با پشتیبانی استفاده کنید (قیمت که سهام در گذشته سقوط کرده است) و سطوح مقاومت (قیمت که قیمت ها قبل از آن افزایش یافته است) متوقف شده است.

پس از حرکت قابل ملاحظه ای به بالا یا پایین، سهام معمولا حرکت خود را با یک درصد معینی بازخوانی می کند. در طی این جنبش ها، سرمایه گذاران می توانند از تعداد فیبوناچی استفاده کنند تا ببینند آیا یک سهام در سطح پشتیبانی یا مقاومت مقاومت خواهد کرد یا خیر. اگر این کار را می کند، این نشان می دهد که سهام در حال حرکت جهت اصلی خود، یا بالا یا پایین است. اگر سهام این سطح را از بین ببرد، سرمایه گذار به منطقه مقاومت بعدی یا حمایت بعدی نگاه می کند تا ببیند آیا نقطه شروع حرکت اصلی سهام است.

به عنوان قاعده کلی، اعداد فیبوناچی در رابطه با سطوح حمایت و مقاومت باید برای تایید اینکه آیا سهام پایین تر شده یا افزایش یافته در این نقاط متوقف شده است.

•نکته آخر
با استفاده از حجم، شاخص های Aroon و فیبوناچی با هم می توانند به سرمایه گذاران کمک کنند تا دقیقا مشخص کنند که سهام ممکن است به سمت بالا یا پایین حرکت کند. و اینکه آیا سهام همچنان حرکت می کند بالاتر، روند پایین، بالا یا پایین . شاخص Aroon نشان می دهد که آیا سهام روند جدیدی را آغاز می کند یا در یک محدوده معاملاتی باقی می ماند، در حالی که شماره فیبوناچی سیگنال می دهد که آیا سهام دارای مناطق حمایت قوی یا مقاومت است. در حالی که هیچ شاخص دیگری از سوی دیگر مهم نیست، با استفاده از ترکیبی از هر سه می تواند سرنخ هایی در مورد کلیه مسیرهای سهام عرضه کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *